Monday, April 2, 2012

Apa kaitan?

Assalamualaikum =)




Cepat cepat, apa kaitan daun ni ngan buku teks?

=D

45 comments:

CIK MAY said...

aku tau..letak dlm buku pastu die beranak kan..pe tah name..dlu sll letak dlm buku teks jgk..haha...

*aku blk kg mgkin ari selasa kot..amik cuti awl lg dr yg aku apply..haha

Pok Amai-Amai said...

Erk? Sy pun tatau...ape eh?

❖ Syaa ❖ said...

Daun dia buat kulit buku teks kot :) hehehehe

KhaiRin : anies said...

daun tu akn tumbuh akar... slalu buat dulu2 time skolah kdg2 smpi kering d buat nyer

Angah said...

angah tahuuuuu....:D

Anonymous said...

MESTI LA DAUN NI AKAN BETUNAS BARU..HEHEHE......NANTI DIE NAIK AKAR..EVEN XDE CAHAYA PON LAM BUKU TEKS TU KAN MUN.....:)

kakcik said...

Dulu2 budak2 suka letak daun ini dalam buku dan daun itu akan keluar 'cambah' dilekuk2nya. :)

miloais milo said...

masa dulu - suker simpan daun ni dalam buku
then akan keluar akar... unik kan????

eMMe said...

hurm....?? subjek Alam dan manusia, skrg name sains kan.. pokok setawar ni...kaitan dia akak lupe, dah lame tinggakan alam persekolahan hehehe...

sisdee said...

nnt daun nie kuar akar kan..ai selalu buat..nama daun nie err ada kaitan ngan itik..tapak itik kottt hahahahaha

shiema sufian said...

errrr, sains eh ? taktaw taktaw. hihi

norhidana said...

heheheh... alamak tekenang terus zmn seklah2 dulu

budak sekolah time2 akak... suke letak daun nih...apa nama pokok nih dh lupe...

letak celah buku teks... heheheheh
syoknyer

ciksusu said...

tau2!!! letak celah page buku teks..
lama2 kuar akar..
hehe
daun yg hebat tak kering pon ;)

errr..lupe la nama daun ni..:p

Dinas Aldi said...

Letak daun ni kat dalam buku teks & tutup buku tu, biaq sampai lebam kempeh gitu daun ni, kehkeh!

QueeN TerataI said...

errr... apa eh? Queen pun xtau.. hahaha blur day today...

CaDLyNN said...

tahu tahu! dulu ade letak gak kt buku teks..ngehngehngeh

Nazayiena said...

Ni kan bunga setawarkan yg hujung daunnya boleh tumbuh....

rieda_ffya said...

hehhee...budak skrg ramai x tau..tp sy budak zaman dolu2...bole jawabv x?heee

cheqna said...

daun setawo
buh lam buku beranokla daun ini
hahahahaha

C.M.A @ CikMoonAdnan said...

masa sekolah dulu..pernah gak letak daun kat buku teks... sampai dah kering daun tu... hehe

|| NaFiRaa || said...

hehhehe.. sis panggil pokok nih pokok setawar.. daun dia letak dalam buku teks.. nanti tumbuh akar.. hehehe

LiNda said...

hehe..linda selalu letak daun ni tengah2 buku teks..kadang2 plastik gule2 pun linda simpan dlm buku teks..

Puan Kutu said...

simpan dlm buku pastu nanti dia naik akar.wahahaha teringat zaman dulu2.skang nie daun tu pun dh tak nampak..haha...

wahida said...

walaupun aku budak zaman dulu, tapi aku tak tau....

kesian kan?

~ yus ~ said...

daun setawar, letak dalam buku teks terus berakar...hehe.

Pernah buat juga dulu

delarocha said...

penanda buku sambil tunggu daun tu tumbuh akarnya :-)

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

daun setawar ni memory btul la. hahah
letak dlm buku teks tebal2, pastu lama2 buke tgk dh berakar.. hahahha

Ujie said...

Sbg bdk zaman dulu..mestilah tau!
Syok tengok daun boleh tumbuh dlm buku..^__^

Aishah Jahirah said...

daun setawar.....dulu masa sekolah suka simpan dalam buku teks...kenangan tu....budak2 sekarang tahu ke?

CintaZulaikha said...

ni bukan dau setawar ker, daun ni kan ada dlm projek sains..hehhe

Suhami Ahmad said...

haaa...kalo lotak dalam buku teks, nanti anak2 bercambah kan....

msredcheesecake said...

Kita org lama tau la.... Hheee... Tapi tatau nama daun ni...

msredcheesecake said...

Kita org lama tau la.... Hheee... Tapi tatau nama daun ni...

Anonymous said...

rebus daun ngn buku teks,air nye di minum....ilmu cpt phm...haha

jeBateja said...

Waka...waka....pertani moden ooo....tanam tanpa air dan tanah...ahakz

Lya Colours said...

ni setawar kan. nanti dia beranak2, keluar anak2 dia kat bucu2 daun tu

Mama Adam said...

owh..... lama x nampak....

Akue Achik said...

smpan dlm bku teks dan ia akn mmbesar!!! hoho

epic!

Kakzakie said...

Kakak dulu masukkan dalam buku tunggu dia tumbuh tunas kat tepi daunnya, budak sekarang mana nak buat lagi Munna...

La... wahida org bandar tak tahulah Munna..

anisalya said...

akan tumbuh akar2 kecik2 kalau simpan dalam buku teks.

dhiera said...

ni daun setawar kan? simpan dalam buku nanti dia beranak anak~

ariana said...

hihi..akak dah turun kan ilmu letak daun dlm buku sampai tumbuh akar tu kat anak akak..hihi Bukan main seronok dia!

Citarasa Rinduan said...

kak ayu suka simpan,.. pernah simpan dalam alquran..
hehheh
lepas tu kn marah

mas saari said...

simpan dalam buku teks pastu tumbuh akar dan anak2 dia...hehehee

CIK MAY said...

bgus..ko awl2 lg da serabut..aku mmg tgh serabut..not in mood pun ye..hangen pun ade..aku nak amik cuti lg awl.ari tu apply tok start cuti rabu..ak nak blk kg...seminggu seblm kawen nk blk da...mgu ni bizi nak pindah umh baru...penatnye!rasa mls kawen!

..Cik May..

Akulah Pak Lan

 

Copyright © 2012 Reserved to munnafendy.com Design with love by CikBulat