Thursday, January 19, 2012

Tragis sebiji bola. Oh I like!

Assalamualaikum =)

Ingat lagi tak kat entry bengang, ai cerita pasal bebudak kat area rumah ai yang degil kepala dongga pecahkan tingkap bilik dan cabut lari macam pelesit? Cerita tu kat entry 'tension la macam ni'

Dalam 3 ke 4 hari ni diorang dah tak ada, tak main dah kat depan rumah. Ai punya room mate jadi hairan. Apa dah jadi kat diorang? Dah dapat 'nur' ke? Syukur sesangat, boleh la kitorang tido dengan lena, takda nak risau lagi kalau kaca bersepai kena kat muka kan.

Pagi ni semua dah terjawab, sementara tunggu enjin kereta warm up kejap, ai perati sekeliling dah ternampak satu objek kat tengah jalan yang agak tragis dilenyek kereta. Ingatkan burung ke, kucing ke. Pergi dekat sikit. 




Tengok betul-betul, kalau kereta lenyek tak kan bola boleh terbelah dua kan? Ai agak,mungkin bebudak ni ada pecahkan tingkap dan buat bising kat rumah orang lain, dan orang itu sangat 'rare' amik bola diorang, potong dan campak ke bawah. Maka bersepai la kat atas jalan. 

Kesian. Tapi ai suka. Haha!

37 comments:

sisdee said...

hahahah berakhir gak riwayat bola tu...tapi jaga2 kot2 dia beli bola lain hahahhaha tapi amanlah kan hidup sekejap :)

nur anis said...

hihi..mesti kecewaa je bebudak tu kan..hehe..

nur anis said...

hihi..mesti kecewaa je bebudak tu kan..hehe..

Cik Ina Do Do Cheng said...

bagus gak, lepas ni tak delah tingkap orang yang pecah.seriuslah tak suka ngan budak main -main sampai tingkap org pecah : ( ganas.

Nurul Iman Rosman said...

tak pasal2 bola jadi mangse,
kesian-kesian, haha :P

Kakcik Seroja said...

Dah tak tahu nak tegur macamana agaknya tu! ;-)

rATu kEBaYA said...

mesti orang tu terlampau tension kan

wahida said...

lepas ni dorang beli bola lain lak..ekekek...

Aishah Jahirah said...

aman sementara tgu bola baru diaorg...hihi

CaDLyNN said...

ui..sian budak2 tu..tp sape suh cr pasal kan..haha..suke jugak..pengajaran utk diorg..

Pen Biru said...

dah sampai ajal bola tu..hahaha

Tea said...

Rase budak2 tu sengaje kot sepat bola kat cermin2 ruma.. Gol!!!!

fiza said...

Hahahaha...berapa lama agaknya bebudak tu bley bertahan tak main bola yer.

Ardini Humaira said...

hohooo tamat riwayat bola.. berderai.. sian pemilik bola :)

atty's said...

kesian jugak , tp tu lah sapa suh pecahkan tingkap umah org.

mas saari said...

kesian jugak tapi kalau dah asyik pecahkan cermin tingkap orang bagus gak kena camni..

miloais milo said...

they deserved that! ahahahaha

ohhh... kejamkahiols???

tak kan??? sebab dari entry uols sebelum ni - memang padan ngan muka depa lah...
ekekekekek

♥ Elin ♥ said...

hahhahhaha...pdn muke budk2 tuh!..belah dua dah bola tuh!

sudipVSsenduk said...

rumah di johor b'sebelahan dgn padang bola, tiap2 petang mmg jadi tpt latihan bolasepak. Pernah sekali bola masuk lalu pintu tepi ruang makan.. nasib baik tak pecah apa2... hangin le jugak. Bab bola naik atas bumbung berdentum2 tu dah biasa...

Bui Junaidi said...

BERMAKNA ADER JUGAK ORG LAIN YG TENSEN DGN PERANGAI BUDAK2 TU KAN

MCM TEMPAT PERUMAHAN BUI NI ADER SEKOR ANJING YG SANGAT SUKA KEJAR ORG..HUBBY BUI SLL CAKAP NAK RACUNKAN ANJING TU (CAKAP JER,BUAT NYA TIDAK)..LEPAS TU KAN ANJING TU BETUL2 MATI DLM LONGKANG AKIBAT KENA PUKUL DEKAT KEPALA..BERMAKNA ADER JUGAK LAH JIRAN YG TAK SUKA ANJING TU..KALAU DULU TAK BERANI NAK KUAR RUMAH,SEKARANG DH BOLEH MAIN BASIKAL ANAK2 BUI DEPAN RUMAH...AMAN DUNIA..HEHE

MAKK AIII,PANJANG KOMEN BUI..

♥ p a a n i ♥ said...

hahahha. gembiree kau kannn. esok2 budak2 tu beli bola baru cmne? lenyekkan lagi haha :p

syarifahsidrus said...

haha...kesiab bola tuu

Penjual Reflesia™ said...

hahaha..kecian pulak dengan diorg tu.. tapi tulah, kalau mntak maaf ke ape, leh terima lg..=.= ape2 pun, lega akak pasni.. hihi

rasp said...

hehehehe...bola menjadi mangsa...

missSenget said...

perghhh....

sedih gila... kesian bola tu jadi mangsa..

hahaha..

ainnoraini said...

kesian bola tuu..
sape tuan punya bola tu...suruh dia ambik dan buangkan jangan sepah2 mcm tuu...mencemarkan alam sekitar..
chewahhh dah membebel la pulak...

CIK MAY said...

haha..aku suke...

Qhaifa Nur said...

kalo dah mare memang gitu riwayat bola....

Kakzakie said...

Bagus juga ada yg bertindak. Kalau tak bebudak tu tak faham. Kakak pun sokong cara itu sebagai pengajaran...

aizamia3 said...

tak dapat budak dapat bola pun jadilah.. itu menunjukkan dah tak boleh sabar dengan kerenah budak2 tu walau penat ditegur cara baik.. tapi harap2 budak2 tu tak balas balik.. nanti bergaduh pulak dengan mak bapak.. panjang lagi isunya..

Deru Ombak said...

suka eik Mun.. kejaammm... ehehehe

Iza Teratak Usang said...

Assalam..
hahaha...tragis, bola tu jadi mangsa..

QueeN TerataI said...

hehehehe.. jgn nnt ada bola baru yg dibeli.. hehehhe

eMMe said...

heeee~ teringat waktu akak kecik2 dulu, suka main bola, sepak sane sini, lentum sane sini, mak akak naik angin, amik bola tu, belah dgn pisau, hahahahahaa....

Izan Ishak said...

haahhh.. itulah. kan dah bersepai tengah jalan. lain kali kena main jauh2. takmo main2 dekat umah orang...

Tihara said...

Nur kebahagiaan melanda diri mu..Alhamdulillah, aman donia...tumpang hepi sbb geram je bc entry pasai bdk ari tu..

Akulah Pak Lan said...

Ghai!! Dendam dgn budak tak habis lagi ka?

..Cik May..

Akulah Pak Lan

 

Copyright © 2012 Reserved to munnafendy.com Design with love by CikBulat